Noclegi Wisła – Rezydencja Pod Ochorowiczówką B&B | Pokoje ze śniadaniem welcome preloader
Noclegi Wisła – Rezydencja Pod Ochorowiczówką B&B | Pokoje ze śniadaniem

Rowerem elektrycznym dookoła Wisły...

Dlaczego wybrać się na wycieczkę w Beskidy rowerem elektrycznym? Przeczytaj co warto wiedzieć.
Chcemy zaprosić Was na wycieczkę, rowerową wycieczkę, wycieczkę po wiślańskich szlakach. Kondycja ma znaczenie, ale tylko na etapie wyboru trasy! Jeśli w skrytości serca marzycie o zdobyciu na rowerze któregoś z naszych pięknych szczytów, to dzięki wsparciu silnika elektrycznego marzenie to uda się zrealizować. Zapraszamy na wycieczkę rowerem elektrycznym z Kasią i instruktorem Jackiem z wypożyczalni eBike Beskidy z Wisły. Głos oddajemy Kasi, wiślance, która właśnie zadebiutowała na “elektryku”.

Rower elektryczny z eBike Beskidy na szczycie Krzakoskiej Skały - Wisła Kobyla

Staram się co jakiś czas zrobić coś nowego, dlatego propozycję wycieczki na rowerze elektrycznym potraktowałam właśnie w tej kategoriiJ. Uważam się za osobę aktywną, chętnie wędruję po beskidzkich szlakach, czasem biegam, opcja wypadu rowerowego po rodzinnych stronach zapowiadała się bardzo przyjemnie. Wątpliwości pojawiły się, gdy Jacek z eBike Beskidy zdradził trasę: Wisła Centrum - Soszów, Cieślar, Mały Stożek, skałki na Kobylej, Wisła Głębce - Wisła Centrum. Znam trasę, wędrowałam nią nie raz, ale żeby na rowerze, od razu z podjazdem na Soszów?! To dość odważne wyzwanie. Emocje podkręcał także fakt, że wyruszyliśmy później, niż początkowo było zaplanowane i gdzieś z tyłu głowy miałam, że choć czerwcowe noce długie nie są, to lepiej byłoby wrócić za dnia. Wyruszyliśmy niewiele przed godz. 19.00. Jacek wyposażył mnie w obowiązkowy kask. Warto pomyśleć też o kolarskich rękawiczkachJ. Na wodę i drobne akcesoria przydaje się mały plecak (Jacek ma takie akcesoria także w wypożyczalni). Szybkie ustawienie wysokości siodełka, instruktaż co do obsługi napędu i w drogę... Napęd nie zwalnia z obsługi przerzutek. Samym napędem też warto sterować, nie ma absolutnie potrzeby cały czas się nim wspomagać. Jego dobroczynną obecność poczułam już w dolinie Jawornika, kiedy z drogi głównej skręciliśmy na szlak prowadzący na Soszów. Pilnując prędkości, całkiem też równomiernie pedałując w kilkanaście minut, cały czas prowadząc między sobą dialog, wjechaliśmy na szczyt. W nagrodę był zachód słońca – ten widok jest tego wart odwiedzenia tego miejsca! Mała sesja zdjęciowa i ruszamy w stronę Małego Stożka. Tu już droga typowo górska, ale rower nie daje tego odczuć (oczywiście, można byłoby zmniejszyć napęd). Osobiście więcej adrenaliny czuję podczas zjazdów, pierwszy pod Małym Stożkiem, hamulce dają radę. Niespiesznie kierujemy się w stronę skałek na Kobylej. Pierwszy raz jestem w tym miejscu, aż wstyd się przyznać, że pochodząc z tych stron jeszcze nigdy tutaj nie dotarłam. Panorama na Wisłę jest zachwycająca, skałki wyglądają bardzo ciekawie. Tu też czas mija nam na zdjęciach i kontemplowaniu widoków. Powrót do Głębiec po betonowych płytach zaliczam do przyjemnych. Tak się obawialiśmy, że zmrok zastanie nas na szlaku, że trasę 20 km, ze spokojnymi postojami, zrealizujemy w 100 minJ. Radość z poczucia się choć w minimalnym stopniu jak rowerzysta MTB jest bezcenna! Jacek jako przewodnik, potencjalny serwis, jest przede wszystkim fantastycznym kompanem i ciekawym rozmówcą. Turystom gorąco polecam jego sposób na poznawanie Wisły i jej zakątków. Wy również możecie skorzystać z takiej wycieczki jaką ja miałam okazję przebyć, bo Jacek często je organizuje.

Wypożyczalnia eBike Beskidy znajduje się w centrum Wisły przy ul. Wodna 2 (naprzeciwko Dworca kolejowego Wisła Uzdrowisko, obok PEPCO). Oferuje rowery elektryczne w wersji tradycyjnej i MTB. Możecie taki rower wypożyczyć na godziny lub cały dzień sami wybierając się w trasę lub skorzystać z wycieczek z instruktorem. Wycieczki z instruktorem to fantastyczny pomysł na aktywne i przyjemne spędzenie czasu na szlaku w górach. Propozycje tras są zróżnicowane i dostosowane do umiejętności, każdy znajdzie coś dla siebie. Na trasie znajdują się punkty widokowe, miejsca, gdzie można się posilić, ugasić pragnienie. Jacek zapewnia także wsparcie techniczne i zawsze przygotowany jest na ewentualne niespodzianki. Instruktorzy eBike Beskidy pomogą w doborze sprzętu i trasy. W ofercie eBike Beskidy są też rowery bez napędu elektrycznego jak i bardzo modne hulajnogi elektryczne.

Oto szczególnie polecane trasy wycieczek, które znajdziecie w ofercie eBike Beskidy:

• Trasa krajobrazowa „na pierwszy raz”
START : Wisła Centrum, baza eBike Beskidy – Nowa Osada – Jezioro Czerniańskie (ZAPORA) – Dolina Czarnej Wisełki – Schronisko na Stecówce – Przełęcz Kubalonka – Kozińce – Na Groniu – Wisła Centrum, baza eBike Beskidy

czas trwania trasy: 3 - 4h
nawierzchnia: asfalt

• Trasa MTB granicami Państwa
START : Wisła Centrum, baza eBike Beskidy – Wisła Jawornik – Soszów – Góra Cieślarów – Mały Stożek – Kiczory – Kubalonka – Kozińce – Wisła Głębce - Wisła Centrum, baza eBike Beskidy

czas trwania trasy: do 5h
nawierzchnia: asfalt, szuter, kamienie

Zwiedzanie Wisły i okolic na rowerze elektrycznym to niesamowita frajda dla każdego. Mogą z niej skorzystać osoby mniej wprawione, czy mających pewne ograniczenia zdrowotne. To szansa na bezpieczną aktywność z rodziną czy przyjaciółmi. Do zobaczenia na rowerowym szlaku w Wiśle!